Recenze na Probuzení Simona Spiera

Probuzení Simona Spiera

Autor: Becky Albertalli
Počet stran: 296
Rok vydání: 2017 (v originálu 2015)
Nakladatelství: Yoli

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na knihu Probuzení Simona Spiera.

Příběh:
Šestnáctiletý Simon je gay, ale zatím to nikdo neví. Kromě Bluea, který je taky gay a s kterým si Simon dopisuje emaily. Zároveň se ale osobně neznají. Jediné, co o sobě ví, je to, že chodí do stejné školy. 
Simona ale začne emaily vydírat Martin, který po něm chce, aby ho sblížil s Abby, Simonovou kamarádkou. 
Simonnovi se to příčí, ale udělat něco musí, jelikož nechce, aby se celá škola dověděla, že je gay,ale taky chce z toho vynechat Bluea.
I když si Simon s Blueem dali takové pravidlo, že se nebudou vyptávat na věci, které by mohli vyzradit, kdo jsou, tak Simon chce Bluea poznat čím dál více.
Zároveň chce Blue udělat před rodiči coming out.

• • • • •

Názor:
Simon byl moje druhá knížka o gay tématice a nevěděla jsem, co si o tom mám myslet. První jsem četla Nedej se, ale to mě moc nezaujalo, a tak jsem jenom doufala, ať je Simon lepší. A světe div se, opravdu byl.
Jako první věc musím zmínit, že knížka se četla doopravdy dobře a myslím to vážně. Přišlo mi, že jsem byla na začátku a potom najednou už u konce. Je to tím autorčiným stylem psaní, které odsýpá a knížka vás nehodlá jen tak pustit. A obecně to bylo napsané tak, že přes celou knížku to bylo, jako by mi to říkal kamarád a ne že by to byla knížka.  


Celou knihu jsem chtěla vědět, kdo je ten tajemný Blue, ale i když jsem měla nějaké teorie, ukázalo se, že jsem na blbé stopě, ale nakonec mě to vážně překvapilo. Určitě jsem to nečekala.
Co mě na knize zklamalo bylo to, že tam na mě bylo málo těch emailů. Čekala jsem, že jich tam bude hodně, ale nakonec jich tam bylo opravdu pár, a tak kdykoli, kdy se tam objevily, jsem byla ráda. 
Postavy autorka vymyslela dobře, ale nějak jsem se s nimi nesžila. Přišli mi vzdálené, jako bych o nich nic nevěděla, ale to bylo asi tím, že sám Simon o svých kamarádech vlastně nevěděl nějaké věci. 
A co Simon? Ten byl super. Vždycky milý, ale někdy ho něco naštvalo, jako každého a tak byl zase náladový. 
"Nemám rád konce, mám rád věci, které nikdy nekončí." - Becky Albertalli
Celá knížka byla taková sladká, příjemná a radostná. Rozhodně vám zvedne náladu i v těch nejsmutnějších chvílích. Ale i ve šťastné náladě, prostě kdykoli. Nejsou tam sice žádné zvraty (ano, na ty si já potrpím), ale to neznamená, že by knížka byla špatná, to vůbec. Všem moc knížku doporučuji, chopí se vás od začátku až do konce. A pokud by jste chtěli vědět, jaké to je být mladým gayem, který se bojí říct světu svou orientaci, tahle knížka vám to všechno ukáže.

4 Hvězdičky


Mockrát děkuji Martinus.cz za poskytnutí knížky k recenzi.
Pokud vás kniha zaujala, můžete se na ní kouknou nebo si ji koupit zde.


Četli jste nějakou knížku s gay tématikou ? ☺

Doufám, že se vám recenze líbila.
Ahoj♥

0 komentářů:

Okomentovat