Recenze na Jako zabít ptáčka

Jako zabít ptáčka

Autor: Harper Lee
Počet stran: 280
Rok vydání: 2015 (první české vydání 1964, v originále 1960)
Nakladatelství: Mladá fronta

Ahoj, vítám vás u nové recenze a dneska se podíváme na knížku Jako zabít ptáčka.
Příběh:
V knize sledujeme život malé dívky Čipery, která žije se svým bratrem Jemem a jejich otcem Atikusem. Žijí v Americe ve 30. letech 20. století v malém městečku Maycomb, kde každý zná každého.
Čipera s Jemem si pořád hrají a užívají si dětských let. Jedna z jejich her se točí i okolo jednoho podivného souseda, který už několik let nevyšel ze svého domu a Čipera s Jemem mu říkají Bubu. 
Jednou se v městě ale roznese zvěst, že jeden mladý černoch znásilnil mladou bílou dívku. A na místo obhájce černocha usedá Atikus. Ale všichni ví, že běloch má vždy přednost.
A tak se musí Čipera srovnat s nepěknými výkřiky ostatních lidí. 

• • • • •

Názor:
Na tuhle knížku jsem se chystala už dlouho, ale nikdy jsem si ji nepřečetla. Ale nově jsem začala spolupracovat s Mladou frontou, za což jsem neskutečně moc ráda a tak jsme se domluvily na téhle knížce.
Moc jsem se na ni těšila měla jsem velké očekávání. Nakonec se mi knížka líbila, ale nebylo to něco, co bych úplně ,,milovala,,.
Knížka je celá vyprávěna Čiperou, které je 8 let a tak je to pojato více dětsky, ale zároveň mi přišlo, že v osmi letech jí to myslí nějak více logicky, než normálnímu osmiletému dítěti.Ale mohlo to být tím typem psaní, jelikož je to starší knížka a tak mi to může přijít pouze stylem. 

Prvních 60 stránek nebylo až tak zajímavých, ale měli jsme se poznat s městečkem, lidmi a hlavně hlavními hrdiny Čiperou, Jemem a Atikusem. Já jsem se těšila na část, kdy se tam bude řešit ten soud. A ta část nastala a byla super. Jak knížka slibuje, není to vůbec o procesu soudu ale o dospívání a lidské nenávisti. Je smutné, že i když je někdo obviněn z věci, ze které se usvědčil, že to neudělal a je na to i hodně důkazů, tak první se lidé koukali na pleť než na pravdu. 
Knížka se mi četla hůře, hlavně tím stylem psaní, a tak jsem ji četla déle.
Podle knížky vznikl i stejnojmenný černobílý film, na který se v blízké době chystám podívat, abych mohla srovnávat. 

Nakonec se mi knížka líbila a konec byl úžasný, to jo. Podle mě by si knížku měli přečíst všichni, jelikož má v sobě zabudovanou jednu myšlenku a to, že by jsme se něměli dávat na barvu lidské pleti a nedělat pro to špatné rozhodnutí. Sice se mi hůře četla a začátek nebyl nijak zajímavý, ale líbila se mi myšlenka knihy. Rozhodovala jsem se, jak ji budu hodnotit a nakonec jsem se rozhodla pro tohle obodování.

3 Hvězdičky


Moc děkuji Mladé frontě za poskytnutí knížky k recenzi.
Pokud vás knížka zaujala a chcete se na ni podívat či si ji koupit, klikněte zde.

Zaujala vás kniha? ☺

Doufám, že se vám recenze líbila.
Ahoj♥

0 komentářů:

Okomentovat