Recenze na knihu Divergence

Divergence

Autor: Veronica Roth
Počet stran: 344
Rok vydání: 2012 (filmové vydání v roce 2016), originál v roce 2011
Nakladatelství: CooBoo

Ahoj, vítám vás u moji další recenze a dneska na knihu Divergence.

Anotace: Hlavní hrdinka Beatrice žije v Chicagu budoucnosti, kde je společnost rozdělena do 5 frakcí a každá z nich se věnuje pěstování určité ctnosti - Odevzdanost, Neohroženost, Sečtělost, Mírumilovnost a Upřímnost. Každý rok ve stanovený den si musí všichni šestnáctiletí vybrat jednu z frakcí, do níž budou patřit po celý svůj život. Beatrice se rozhoduje mezi tím, jestli zůstane s rodinou, nebo bude sama sebou - obojí mít nemůže…

Kniha vypráví o šestnáctileté Beatrice Priorové, která žije v Chicagu v budoucnosti se svým bratrem Calebem, matkou a otcem. Chicago je obehnáno velkou zdí, za kterou nikdo neví co je. Ve světě, kde Beatrice bydlí jsou lidé rozděleni do pěti frakcí. Odevzdanost, Mírumilovnost, Sečtělost, Upřímnost, Neohroženost. Beatrice i její rodina je v Odevzdanosti. A potom tu jsou také odpadlíci, kteří nemají domov a byli vyhozeni z frakce. Frakce jsou v Chicagu proto, aby tam byl mír. Mají tam také někoho jako hlavu jejich města a tím člověkem je Jeanine Matthewsová, která řídí také Sečtělost.
  Beatriciina frakce pomáhá odpadlíkům, dává jim jídlo a další věci, které nemají. Jednoho dne každý rok nastane pro všechny šestnáctileté den, který jim všem změní život. Musí si udělat test, aby věděli do jaké frakce se hodí. Beatrice je ze dne nervozní. Na jednu stranu doufá, že ji výjde Odevzdanost, ale na druhou zase nechce aby ji vyšla. Nakonec se ukáže že je Beatrice Divergentní. Divergentní lidé se musí zabíjet, protože si lidé myslí že by se mohli spiknout a narušit ve městě mír. Beatrice to nikomu nemůže říct a tak si to nechává pro sebe.
  Další den přichází ještě větší den a to že si musí vybrat u jaké frakce chtějí být po zbytek svého života. Pro Beatrice je to těžká volba. Chce zůstat s rodinou, ale zase si připadá, že do Odevzdanosti nepatří. Beatrice si vybere Neohroženost a její bratr zase Sečtělost. Beatrice ale neví co ji čeká. V Neohroženosti musí bojovat o to, aby v ní zůstala. Čekají ji velké nástrahy a ona to musí vydržet. V Neohroženosti potká Čtyřku, který je její instruktor. Pomalu se s ním začíná seznamovat a začnou si být hodně blízcí. Beatrice se o Čtyřkovi dozvídá věci, které jí překvapí. Čtyřka podle testů začíná zjišťovat, že je Beatrice divergentní a tak mu to Beatrice potvrdí.
  Čtyřka se jí snaží chránit a tak nikomu nic neřekne. Ale jednoho dne jdou Neohrožení v simulaci zabít všechny Odevzdané. Tuto operaci řídí Sečtělost. Beatrice proto musí zachránit co nejvíce Odevzdaných a tak se vydává s dalšími lidmi do místa, kde ji čeká akce po které se ji celý život změní.

V téhle recenzi jsem se trošičku více vypsala, tak doufám že vám to nevadilo.
Tuhle sérii úplně miluji! Kniha byla naprosto úžasná a jelikož jsem před ní už asi rok zpátky četla Rezistenci i Alianci a viděla zatím všechny filmy co jsou, tak jsem nevěděla jestli mě bude bavit číst knihu i potom, co jsem viděla film a už vím jak to dopadne, ale bylo to super. Musím říct že se kniha poměrně hodně liší od filmu. Některé momenty jsou tam jiné než ve filmu, což mě překvapovalo, jelikož jsem myslela že v knize budou věci úplně stejné jako ve filmu, ale ne. Tahle kniha byla pro mě úžasné, jelikož ten příběh jak ho autorka vymyslela byl zpracovaný perfektně, takže tam vše dávalo smysl. Kniha se četla sama a vážně mě to bavilo.

Knihu musím všem doporučit, protože byla úžasná. A proto ji dávám 5 hvězdiček
Tahle celá série zůstane navždy v mém srdci♥

Děkuji knihkupectví Martinus za poskytnutí knihy. Odkaz na eshop zde http://www.martinus.cz/ .