Recenze na knihu Má lady Jane

Původní název: My lady Jane
Autor: Cynthia Hand, Brodi Ashton, Jodi Meadows
Počet stran: 408
Rok vydání: 2017 (v originále 2016)
Nakladatelství: Fragment



Příběh:
Příběh začíná u vlády Eduarda Tudorovce, mladého krále Anglie- země, kde žijí dva typy občanů, Ediáni, aneb lidé, kteří se přeměňují na zvířata a Verité, to jsou naopak lidé, kteří jsou proti ediánům a chtějí je vypudit ze světa. 
Král onemocněl a má předpovězeno, že do půl roku až roku skoná. A tak musí čelit rozhodnutí, koho po své smrti usadí na trůn. Jeho sestra Marie je Veritka, a tak to nepřichází v úvahu a jeho druhá sestra, Bess, o ní se zase neví, jestli je proti ediánům, nebo ne.
A tak padne volba na potomka Eduardovy sestřenice Jany, která si ale musí vzít Gifforda. A Gifford má jednu špatnou vlastnost, a to to, že se při rozbřesku mění na koně a při západu se mění zpátky na muže.
Jana v Giffrodovi nenachází zalíbení, potom ale mezi nimi přece jenom něco přeskočí.
Mezí tím se Eduardův stav zhoršuje a je prohlášen za mrtvého.
Jana je prohlášena královnou, ale zanedlouho trůn obsadí Marie. Všichni musí spojit své síly, aby Marii svrhli z trůny.

• • • • •
Názor:
Musím se vám přiznat, že mě knížka zprvu vůbec nezaujala, a to hlavně svou obálkou. Prostě to nebylo zamilování na první pohled. Potom ale mě přece jenom knížka zaujala, hlavně tím, že se má příběh odehrávat v Anglii za vlády Tudorovců. A potom se mi i začala líbit obálka a naprosto jsem se do ní zamilovala. Stejně tak pak i do knížky. Ale nepředbíhejme.
Kapitoly jsou rozděleny na Eduarda, Janu a Gifforda, takže víme, co si každý myslí. 
Začátek byl teda hodně povedený. U některých knížek to je tak, že je začátek pomalejší a trvá vám se do příběhu dostat, u téhle to tak nebylo. Zprvu jsem si oblíbila Eduarda, poté se můj názor ale změnil a začala jsem mít ráda hlavně Janu a Gifforda.
Eduard byl sice král, ale podle mě se tak moc nechoval. Prostě to byl ten typ krále, který jenom sedí na trůnu a to je vše. Ale to mi nevadilo, naopak jsem ho měla ráda. Vlastně jsem měla ráda všechny dobré postavy, teda kromě jedné, to vám zanedlouho povím.
Eduard na začátku jenom chrlil vtipné věty a to se mi hodně líbilo. Přece jenom knížka slibuje humor, to můžu i potvrdit.

Jana mi byla sympatická, taky tím, že knížky byly pro ní celý život. Její povaha ale nebyla typická knihomolsky introvertní, naopak ráda vyjadřovala svůj názor. Taky musím připomenout, že její kapitoly byly vtipné a prostě jsem se musela smát na celé kolo. Představovala jsem si ji asi tak, jak je vyobrazena tady na tomhle gifu.
Gifforda jsem zprvu neměla moc ráda, potom jsem se ale do něho zamilovala a prostě jo, ten mi seděl, možná ze všech nejvíce. Bohužel zrovna jeho kapitoly byly nejkratší (Mám pocit, že to autorky na mě nastražily schválně, jelikož je to tak skoro u každé knížky s více pohledy, že moje nejoblíbenější postava má nejkratší kapitoly). Nicméně taky jsem se u jeho kapitol pěkně nasmála.
A koho jsem to vlastně moc nemusela? Gracie. 
Gracie se potkala s Eduardem a Eduard se do ní hned zamiloval. To nebyl problém, ale problém byl, že mi přišla neosobní a vlastně vůbec nic jsme o ni nevěděli, přitom byla důležitá v životě Eduarda.

A děj, tak ten byl prostě dokonalý. V knížce vlastně bylo úplně všechno, co mám ráda. Příběh obsahoval magii, akci, zvraty, lásku a neposledně hlavně humor. A to se moc často nestává, že by v YA knížce bylo spojení mezi akcí a humorem. při čtení mi přišlo, že jsem předtím nic takového nečetla a příběh byl pro mě hodně originální a jedinečný.

Autorky mě překvapily a líbilo se mi, jak někdy do příběhu zasahovali a ujasnily nám některé události. Tím mi to taky přišlo, jako bych četla pohádku, kterou někdo vypráví. U téhle knížky si opravdu umím představit filmové zpracování.
Abych všechno jenom nechválila, tak se musím přiznat, že někdy mi přišel děj trošku pomalý a i jsem se nudila. Ale to bylo opravdu jenom někdy, potom se většinou stalo něco, čemu jsem nevěřila a příběh mě zase pohltil.

Knížka mě překvapila a rozhodně se stala jednou z nejlepších, kterou jsem přečetla za tento rok.

4,5 Hvězdiček 




A díky komu jsem si mohla tuhle dokonalou knížku přečíst a udělat vám na ni recenzi? Díky Megaknihám, kteří mi tímto umožnily na chvíli se podívat do Anglie za Tudorovci.

Taky bych vás ráda upozornila, že na Megaknihách rovněž probíhá každý měsíc soutěž ohledně psaní recenzí. Stačí, když se zaregistrujete a potom už jenom píšete recenze pod knížky podle jejich pravidel a na konci každého měsíce dvacet pět nejaktivnějších recenzantů obdrží výhru v podobě poukázky na knížky. No není to super? ☺


Já se pro dnešek s vámi loučím a doufám, že se vám recenze líbila. Můžete mi napsat, jestli vás knížka zaujala, nebo naopak jde mimo vás.
Ahoj♥

4 komentářů:

  1. Mco pěkná recenze. :) Kniha se mi zalíbila na první pohled a rozhodně se na ní co nejdřív chystám. Líbí se mi její originální námět a nápad. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Rozhodně ti ji doporučuji, opravdu se autorkám povedla :))

      Vymazat
  2. Mně naopak obálka šíleně zaujala, knížku dostanu k Vánocům a strašně se na ni těším! :)
    Super recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se teď líbí víc než originál :D A je úžasná ❤

      Vymazat