Recenze na knihu Pasažérka

Pasažérka

Autor: Alexandra Bracken
Počet stran: 408
Rok vydání: 2016 (v originálu 2016)

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na knihu Pasažérka.


PŘÍBĚH:
Hlavní hrdinka Etta žije pouze se svojí matkou Rose, s kterou si není až tak blízká. Rose vždycky hodně cestovala, a tak dávala Ettu k Alice. Alice je Ettina cvičitelka houslí. Etta ji měla už od dětství ráda. 
Jednoho dne má mít vystoupení v muzeu. Etta umí na housle dobře hrát a tak není ani nervozní. Ale uslyší rozhovor Rose a Alice. Rose říká, že už je Etta připravená a Alice zase že ne. Etta si myslí, že se baví o vystoupení, a tak je naštvaná na Alice, že ji nevěří. Etta ale při vystoupení uslyší řezavý zvuk. Nemůže se soustředit a tak z uteče. Ale nikdo to neslyší. Přidá se k ní dívka jménem Sophia, která ty zvuky taky slyší. Ta jí zavede do nějakého ,,portálu´´. A Sophie s Ettou se najednou objeví někde úplně jinde.
Etta zjišťuje, že je cestovatelka, aneb člověk, který umí cestovat časem a světy pomocí tich ,,portálů´´. Etta pozná Nicholase a dědečka od Sophii. Ten ji dá úkol a to najít astroláb jinak zabije Rose. Etta se vydává na dlouhou cestu s Nicholasem. 

• • • • •

NÁZOR:
Knížka mě napoprvé zaujala hlavně svou obálkou. Ta je úžasná. A poté také svým obsahem. Cestování v čase se mi jako námět na knihu velmi líbí a tak jsem nemohla odolat. Zároveň je ale tento námět docela těžký, protože musí do sebe všechno zapadat. A tak jsem se hlavně bála, aby to dávalo smysl a neztrácela jsem se v tom. Smysl to dávalo a neztrácela jsem se. Ale to cestování v čase mě zklamalo. Autorka neuměla vytěžit z knihy maximum a tak po dočtení mi ten příběh přišel suchý. Knížka se četla svižně, bohužel děj zase upadal. Čekala jsem více cestování, že to autorka více rozepíše. Ale autorka se rozepsala pouze u romantických scén mezi Ettou a Nicholasem. Ano, je to dívčí román, ale prostě je to hlavně o cestování. 

Kdyby aspoň ten románek byl kvalitní. Ale naopak byl suchý a bez jakékoliv jiskry. Řekněme, že byl i trošku trpný a to proto, že když jsem si obě postavy představovala, jak stojí naproti sobě a mluví k sobě, tak bez té vášně a jen tupě na sebe hledí. Také mě skoro rozesmála jedna událost v knize, kde je jeden zraněný a asi dvě stránky tam na sebe mluví, že to zvládne, že s tou osobou zůstane atd. Na půl max. jednu stránku by to nebylo divné, ale dvě stránky a k tomu ta zraněná osoba hned druhý den jede na koni, to je absurdní.
Když se ale nebudu dívat na románek, tak mě bavily pasáže, kde zjišťovaly indície k dalšímu místu. Samotné to cestování mě hodně bavilo a kdyby ho tam autorka dala více, tak by knížka byla o dost lepší.

Nakonec řeknu, že se mi knížka líbila. Doporučila bych jí spíše čtenářům, kteří vyhledávají nebo mají rádi méně složité románky.

3 Hvezdičky


Děkuji Megaknihy.cz za poskytnutí knihy k recenzi.
Megaknihy.cz jsou zde https://www.megaknihy.cz/ .


Doufám, že se vám moje recenze na knížku líbila.
Ahoj♥

2 komentářů:

  1. Také mě knížka zaujala díky super obálce. Škoda toho "suchého románku". Asi díky tomu na mé poličce nespočine..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono, obálka je moc krásná. Ten suchý románek byl bohužel špatný no..

      Vymazat