Recenze na knihu Kdo je kdo ve světě stínů

Autor: Cassandra Cartwright Clare
Ilustrace: Cassandra Starkweather Jean
Počet stran: 208
Rok vydání: 2016 (v originálu 2016)

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na knihu Kdo je kdo ve světě stínů.

PŘÍBĚH:
Tato nádherná kniha, doprovázená kolekcí kreseb Cassandry Jeanové, inspirovaných viktoriánskou květomluvou, představuje postavy ze sérií Nástroje smrti, Pekelné stroje, Akademie lovců stínů, Temné lsti a dalších. Jednotlivé portréty doprovázejí vybrané poznámky a dosud neznámé podrobnosti o postavách. Nepostradatelná součást knihovny každého fanouška Cassandry Clareové.

• • • • •

NÁZOR:
Popravdě nemám ještě dočtenou ani jednu sérii (mám teprve přečtené první dva díly z Nástrojů smrti a první díl ze série Pekelné stroje) od téhle autorky, ale jak jsem četla tuhle knihu, tak mi to bylo opravdu líto. Knížka je velmi precizně zpracovaná a při jejím čtení jsem se kochala ilustracemi. Většinu postav jsem neznala, ale i tak jsem se nějak dozvěděla, kdo jsou a něco málo o nich. Také se mi líbilo, že u každé postavy byla v jeho kresbě a na spodní straně stránky napsaná květina, která se k němu hodí podle povahy a skutků.

Knížka mě vrátila do světa lovců stínů a já si to náramně užívala. Přečetla jsem jí za necelou hodinu a tak by mě netrápilo, kdyby u postav bylo více jejich zážitku a věcí z jejich minulosti, naopak bych byla radši. I když nejsem nějaký velký fanoušek Cassandry Clareové (no, i když její knížky mě nikdy nezklamaly, tak možná trochu jo), tak mě knížka hodně potěšila a vím, že největší fanoušci by byli ještě více nadšení. Po přečtení knížky mám ještě větší nouzi dočíst konečně Nástroje smrti a Pekelné stroje.

Za mě se knížka velmi povedla, jak graficky, tak i obsahem. Pro fanoušky světa stínů je to určitě poklad, tak jako pro mě.

5 Hvězdiček

Děkuji Martinus.cz za poskytnutí knihy k recenzi.