Recenze na knihu Nedej se

Nedej se

Autor: Rainbow Rowell
Počet stran: 496
Rok vydání: 2016 (v originálu 2015)

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na knížku Nedej se.

ANOTACE:
Staletá proroctví předpověděla příchod Největšího mága, který díky své obrovské moci zachrání kouzelnický svět před ničivým zlem.
Smůla je, že Simon Snow je nejhorší Vyvolený, jakého kdy kdo vyvolil. Svými kouzly většinou nadělá víc škody než užitku, a tak se radši ohání mečem a čarování nechává na své nejlepší kamarádce. Svět, který má zachránit, nad ním ohrnuje nos. A v boji s tajemným Zlořádem Pletichou se Simon za posledních sedm let taky moc nevyznamenal…
Teď ho čeká poslední rok na Watfordské škole magických umění – možná taky poslední rok jeho života – a on si ho nenechá zkazit ani tím, že mu jeho příšerný, zákeřný, nafoukaný upírský spolubydlící Baz nejspíš přebral holku.
Jenomže Baz udělal něco ještě záludnějšího. Beze stopy zmizel. A Simon nebude mít klid, dokud téhle záhadě nepřijde na kloub.

• • • • •

Simon Snow, největší mág, studuje na Watforské škola magických umění s jeho kamarádkami Penelopou a Agátou, která je také jeho přítelkyně. Ve svém pokoji je s Bazem aneb chladnokrevným upírem, kterého Simon nesnáší. Simon chodí do posledního ročníku a tak si ho chce co nejvíce užít. Ale to moc dlouho nevydrží. Baz ale nepřijde dlouho do školy a tak se Simon snaží přijít na kloub tomu, kde se toulá, protože ví, že by si Baz nenechal ujít poslední ročník. Simonovi se zjeví Bazova matka a říká, že má Bazovi vzkázat, že její vrah je na svobodě. Baz poté přijde a se Simonem začnou spolupracovat na případu, kdo zabil Bazovu matku. Při tom se Simon setkává se zákeřným Zlořádem Pletichou, u čeho zjišťuje nepěknou pravdu. Všichni poté zjistí, kdo zabil Bazovu matku a s ním se také vypořádají.

Na tuhle knížku jsem se hodně těšila, jelikož jsem četla Fangirl kde jsme viděli trošku z jejich světa a musím říct, že mě trošku zklamala.
Samozřejmě jsem se těšila, že se zase dostanu do kouzelnického světa, což se taky stalo, ale nebylo to ono. Příběh mi přišel trošku zatrpklý, někdy jsem se i trošku nudila. Kouzla v knížce mi přišly trošku improvizované, jako kdyby si autorka nemohla vymyslet nějaké a tak to jednoduše byly prostě normální věty.  Knížka se ale četla dobře a rychle. Co se mi líbilo, bylo to, že kapitoly byly velmi krátké, což u knihy vždy ocením. Byl tam také gay pár, což u knih nevyhledávám, ale nevadilo mi to.
Svět byl zajímavý, ale přišel mi tak nějak nedodělaný, nevím proč, prostě to ve mě budilo takový dojem. Dále se mi líbilo to, že v knize se řešily jakoby dva případy a to s Pletichou a s nalezením vraha Bazovy matky. Atmosféra v knize se mi vážně líbila. Prostě miluji kouzelnické světy a tak mě knížka nechtěla pustit až do konce. S tou vraždou Bazovy matky jsem tak nějak očekávala, kdo by to mohl být, protože se to v knize pořád opomíjelo a tak to pro mě nebylo velkým překvapením. Knihu je hodně porovnávaná s Harrym Potterem, ale nejde to srovnat. Harry Potter je Harry Potter. 

Knížka se mi líbila, ale byla to pro mě spíše oddechovka. Čekala jsem od ní prostě víc. Každopádně pro milovníky kouzelnických světu vřele doporučuji.

3 HVĚZDIČKY


Děkuji knihkupectví Martinus.cz za poskytnutí knížky. 
Odkaz na Martinus.cz http://www.martinus.cz/
Pokud se chcete na knížku podívat nebo si ji koupit, tak rozhodně tady http://www.martinus.cz/?uItem=241905

Doufám, že se vám recenze líbila.
Ahoj♥

0 komentářů:

Okomentovat