Recenze komiksu Mýty: Legendy v exilu

Mýty: Legendy v exilu

Scénář: Bill Willingham
Kresba: Lan Medina, Steve Leialoha, Craig Hamilton, Sherilyn Van Valkenburgh, James Jean a Alex Maleev
Počet stran: 128
Rok vydání: 2008 (v originálu 2005)

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na komiks Mýty: Legendy v exilu.

V New Yorku žijí obyčejní lidé, ale v jedné čtvrti bydlí pohádkové bytosti. Utekly ze svých domovů při nečekaném napadení jejich nepřítelem a tak jim nic jiného nezbývalo. Žijí jako normální lidé, ale nejsou jimi. Obyčejní lidé o nich neví a ani o nich nemůžou zjistit, takže mají třeba kouzlo, která vás promění a vypadáte jako normální osoba a ne vlk, čarodějka, atd. Jednoho dne ale nahlásí muž, že se jeho přítelkyně alias Růženka pohřešuje. Její sestra Sněhurka je provozní ředitelka a tak se s detektivem vydává na místo činu. Tam nachází její byt plný krve a poté se také příjde, že to je Růženčina krev. Detektiv Wolf se snaží najít nějaké stopy, což se mu také povede. Zatím zatkne Jacka, který nahlásil zmizení a je také přítel Růženky a poté také Modrovouse. Poté má Wolf plán, který se hodlá uskutečnit na Vzpomínkový den. Tam se mu to povede a čistá pravda, kterou nikdo nečekal vyjde na povrch.

Komiks mě hodně překvapil a nečekala jsem, že by se mi mohl až tak líbit.
V komiksu potkáváme známe pohádkové bytosti, třeba jako vlka, Sněhurku, Růženku, Krásku a Zvíře a mnoho dalších. Co bylo zajímavé bylo to, že jsou všichni nesmrtelní. Takže jak vypadali v pohádkách, tak zůstanou už napořád. Příběh byl napínavý, že jsem chtěla hned vědět, kdo Růženku unesl nebo kdo ji zabil.

Kresby byly vážně pěkné, až jsem z nich nemohla spustit oči. Postavy byly udělané do detailů. Všeobecně komiks byl perfektně zpracován. Komiks byl napínavý, že jak jsem ho začala číst, tak jsem ho hned musela dočíst. Když na konci už detektiv Wolf chtěl říct, jak to doopravdy je, tak jsem si musela komiks ještě jednou prohlédnout, abych sama na to přišla, což se mi stejně nepovedlo. Takže plus za detailně promyšlený příběh. Je taky zajímavé pozorovat, jak se pohádkové postavy chovají v normálním světě.

Komiks se mi hodně líbil a doporučila bych ho všem, hlavně těm, kteří mají rádi pohádky.
Jednou větou: Pohádková detektivka v reálném životě.

90%