Recenze na knihu Rudá Královna

Rudá Královna

Autor: Victoria Aveyard
Počet stran: 360
Rok vydání: 2015 (v originálu taky 2015)
Nakladatelství: Cooboo

Ahoj, vítám vás u mojí další recenze, dneska na knihu ,,Rudá Královna´´.
Anotace: Chudobou sužovaní Rudí jsou prostí občané žijící pod krutovládou Stříbrných, špičkových válečníků s božskými schopnostmi. Sedmnáctiletá Mare Barrowová patří mezi Rudé a bere to jako fakt, na kterém se nikdy nic nemůže změnit. Podaří se jí získat práci ve Stříbrném paláci, uprostřed těch, které z duše nenávidí. A rychle odhalí, že navzdory barvě své krve dostala do vínku také jednu vražednou schopnost. Takovou, která může ohrozit a svrhnout vládu Stříbrných. Ale se sílou je nebezpečné si zahrávat. Kdo může v tomto světě rozděleném krví vyhrát?

Kniha vypráví o Mare Barrowové, která žije s matkou, otcem, svou sestrou Gisou a třemi bratry (Shade, Bree, Tramy), ale ti jsou v armádě.  Žijí ve světě kde jsou lidé s rudou krví - dělníci, vojáci v armádě a jsou prostě chudí, ale ve světě je ještě jeden druh lidí, a to se stříbrnou krví - Král, královna atd. a ty jsou narozdíl od rudých bohatí. Taky u nich existuje armáda, do které jdou pouze rudí a to od osmnácti let, pokud teda nemají žádnou práci. Pokud práci mají, tak tam nejdou. Mare je rozhodnutá že do armády se svým kamarádem Kilornem nepujdou a tak se snaží najít způsob, kvůli kterému by tam nemuseli, chtějí utéct s pomocí Mariina starého přítele. Mohou utéct, ale má to jednu podmínku. Mare a Kilorn musí zaplatit 1000 korun za každého. Takové peníze Mare nikdy neměla. A jelikož je Mare zlodějka, tak jde jednoho večera k blízké hospodě, kde čeká na někoho, koho by mohla okrást. Ale plán se jí nevydaří a potkává někoho, kdo jí změní život, ale sama o tom neví.

Od začátku až po konec knihy se vždy něco dělo. Autorka čtenáře ani nenechala vydechnout a už byl v knize připraven další zvrat. Hlavní hrdinka Mare byla v některých chvílích rozumná, ale někdy byla až moc tvrdohlavá a nepřemýšlela nad věcmi, které byly pro ni nebezpečné, ale stejně se do nich vrhla po hlavě. Samotný děj byl zajímavý i když by někdo mohl říct že je kniha další klišé ve fantasy světě, tak mě přišla originální.
Kniha se mi moc líbila, byla plná zvratů, a taková, jaká má být správná fantasy kniha.
Dávám ji 5 hvězdiček.

Děkuji Martinusu za poskytnutí knihy, odkaz na ni v eshopu zde http://www.martinus.cz/?uItem=207874