Recenze na Oko za oko

Původní název: Burn for burn
Autor: Jenny Han, Siobhan Vivian
Počet stran: 272
Rok vydání: 2017 (v originále 2012)
Nakladatelství: Cooboo






Příběh:
Kat, Lillia i Mary mají za sebou každá nějakou špatnou zkušenost, jak s klukem, tak i s nejlepší kamarádkou. 
Lillia má nejlepšího kamaráda Alexe, s kterým se zná už od dětství. Ale Lillia uslyší, že byl Alex spatřen s její mladší sestrou v autě. Lillia Alexovi ale věřila a nikdy by ji nenapadlo, že by si začal románek s její sestrou.
Kat se vrací zpátky na ostrov Jar, kde v dětství chodila do školy a kde také měla nejlepší kamarádku Rennie, s kterou se potom pohádaly. A teď , když se vrací na ostrov, jsou jejich vztahy ještě horší než minule.
Mary to nikdy neměla lehké. Od té doby, co do její třídy na základní škole přišel Reeve, si jí všichni začali dobírat kvůli její váze a i když to všechno začal Reeve, tak Mary k němu pořád něco cítila. Teď, když se vrací na ostrov Jar, se rozhodla, že mu dá pořádně vědět, že je zpátky a vypadá úplně jinak.
Všechny tři dívky se spojí dohromady, aby se pomstily třem lidem a začínají vymýšlet pomstu, po které už nic nebude jako dřív.

• • • • •

Názor:
Od Jenny Han jsem četla jenom první díl ze série Všem klukům které jsem milovala a to se mi líbilo. Byla to kniha, která mě neurazila, ale zase ani nenadchla. Každopádně, jsem knížku jednou vyměnila s někým jiným, a tak jsem ji už neměla doma. A najednou jsem se dozvěděla, že budu na Humbooku a že tam právě bude Jenny, takže jsem dostala menší eufórii, co si sakra vezmu na podepsání a bylo mi líto, že jsem se knížky zbavila. 
Tak jsem si řekla, že zkusím její další série, u které vyšel zatím pouze první díl a to Oko za oko.




Jako první musím říct, že obálka se moc povedla. Nemám v lásce, když je na obálce knihy nějaká postava, obličej, člověk, ale u téhle knížky to přímo vystihuje ten děj a ty holky vypadají tak, jak jsem si je představovala i v knize.
Od knížky jsem toho moc nečekala, jelikož mi přišlo, že Jenny je úžasná na psaní oddechových knih, ale tahle, ta se jí vážně povedla. Líbila se mi o hodně více, než Všem klukům které jsem milovala.
Příběh neumím moc zařadit do žánru. Jednoznačně to je YA, ale není to ani romantické, ani fantasy.
A jak jsem na tom byla s postavami?
Mary pro mě byla neutrální. Přišlo mi, že v knize moc nebyla a byla nejméně výrazná ve všech tří holek. Taky mi přišlo, že si neumí udělat svůj názor a je tak napůl ještě dítě, které se nedokáže samo rozhodovat.







Kat jsem měla ráda už od začátku a byla to taková bad-ass, ale v reálném životě. Byla troufalá a rozhodně se nebála zariskovat, v čem jsme od sebe sice odlišné, ale bylo to hlavně proto, že vyrůstala jenom s muži, a tak se nějak naučila chovat drsněji. Byla asi moje nejoblíbenější postava, i když je na tom s Lilií docela stejně. Ale přece jenom něco mě více táhne právě ke Kat.






A poslední je Lilia. Ta mi ze začátku moc nesedla, jelikož byla zprvu jenom ve stínu své nejlepší kamarádky a to mi v knížkách a obecně i ve filmech vadí. Ale potom se prodralo její pravé Já na povrch a věděla jsem, že si s ní budu rozumět. Je to ten typ milé, bohaté, ale ne namyšlené holky, která chce pro svoje přátelé jenom té nejlepší. Zároveň, když jde o rodinu, dokáže obětovat vše. Taky se mi zalíbila proto, jelikož jsme si v některých ohledech hodně podobné.








Celou knížku jsem si moc užívala a bavila mě, ale najednou přišel konec a ten mě zklamal. Moc jsem ho nepochopila, ale to byl asi účel, jelikož to skončilo opravdu hodně zvláštně. A proto jsem nemohla odolat a už na mě doma čeká druhý díl, který před nějakou dobou vyšel.

Knížku hodnotím hodně vysoko, jelikož si to zaslouží, hlavně pro reálné vykreslení postav, které byly hodně dobře rozepsané a moc mě bavilo, jak autorky postupně odkrývaly minulost Kat, Mary a Lilii.


4,5 Hvězdičky



Chtěla bych moc poděkovat Martinusu za poskytnutí knížky k recenzi ♥
Pokud vás kniha zaujala, klikejte zde.

Četli jste knížku? Nebo vás zaujala? ☺


Doufám, že se vám recenze líbila a rozhodně se se mnou podělte o váš názor z knížky, nebo jestli vás od autorky nějaká série zaujala.
Ahoj♥

2 komentářů:

  1. Moc pěkná recenze. :) Já jsem od autorky zatím nic nečetla ale Oko za oko mě láká víc než druhá série..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Rozhodně ti Oko za oko doporučuji, mně se knížka líbila více než VKKJM.

      Vymazat