Recenze na Nejchladnější dívku ve městě Chladu

Nejchladnější dívka ve městě Chladu

Autor: Holly Black
Počet stran: 328
Rok vydání: 2017 (v originálu 2013)
Nakladatelství: Omega

Příběh:
Tana je jako každá normální dívka, teda až do chvíle, kdy se po mejdanu probudí v domě plném mrtvých lidí, zabitých upíry. Tana totiž žije ve světě, který, dá se říct, ovládli upíři. Lidé pro upíry a nakažené lidi, takzvaně Chladné, vytvořily města Chladu. Města, která jsou obehnaná velkou stěnou a většinou se z nich nikdo nedostane zpět. Jenže na světě jsou pořád volní upíři, kteří chodí od domu k domu a zabíjejí nebo proměňují lidi.
Tana, která je pravděpodobně Chladná, se ocitá pouze se svým ex-přítelem Aidanem a upírem Gavrielem, se kterými vyráží do města Chladu.
Ve městě Chladu to ale začíná být opravdu složité a nebezpečné a kdo ví, jestli se Tana někdy vůbec dostane z města Chladu ven.

• • • • •

Názor:
Jsem velký fanoušek upírů, a tak když jsem měla možnost, si knížku přečíst, neváhala jsem a chopila jsem se příležitosti.
Už od začátku jsem věděla, že se mi knížka bude líbit, jelikož je to přesně ten typ knih pro mě. Líbilo se mi, jak je knížka zavedená pro mladší čtenáře, jelikož byla opravdu lehká a rozhodně od ní nečekejte kdejakou velkou akci. Je to opravdu kniha pouze pro mládež, jelikož i ten styl upírů je tomu nakloněný. Upíři tu nejsou úplně velká monstra, prostě to nejsou velké, nechutné, krvelačné nestvůry, ale obyčejní lidé, pouze s chutí na krev, kteří se ještě jakž takž drží. Také styl psaní autorky je jednoduchý, ale zároveň čtivý, a tak věřím, že knížka rozhodně neurazí ani starší čtenáře.

Příběh mě bavil a já jsem se těšila, jak to bude pokračovat a co se vlastně stane. Každopádně mi přišlo, že autorka moc neuměla využít toho námětu a nějak to odflákla. Sice se kniha po dějové stránce opravdu povedla, ale čekala jsem od knihy něco více. Jak Tana přijela do města Chladu, čekala jsem více popisu toho města a opravdu mě zajímalo, jak to tam vypadá, funguje a další informace, ale to se moc nedostavilo a já jsem si pořád nemohla udělat o městu obrázek.

Jinak postavy mi sedly a líbily se mi. Tana byla obyčejná holka, které se v minulosti stalo něco zajímavého a nikdy na to nezapomene. Ale tady přichází další bod úrazu. Sice nám autorka řekla, co se jí stalo, ale já jsem to popravdě moc nepochopila. Jelikož jde udělat svět upírů opravdu na hodně způsobů a každý autor si to může jakkoli vymyslet, tak od autorky jsem to moc nepochopila. Jelikož si vymyslela nějakou verzi upírů a tím také verzi nakažení, tak jsem čekala, že to bude mít vymyšlené do detailů, ale ono moc ne. A tak pořád v té strašlivé události tápu.
Aidan mi popravdě moc neseděl. Už od začátku jsem ho moc nemusela a asi bych se bez něho i obešla. Ale ani tam moc nehraj velkou roli.
Gavriel byl naopak super. Ten mi seděl po celou knížku a jak to u Aidana bylo, že jsem ho tam chtěla mít méně, tak Gavriela jsem tam chtěla zase více.
Ani jsem vlastně moc nepochopila Pearlu, jelikož ta tam na konci opravdu udělala zmatek v mojí hlavě a taky mi tam přišla trochu navíc.

Celou knížku hodnotím jako povedenou. I když se podle mojí recenze může zdát, že knížka obsahuje více mínusů než plusů, ale je to spíše půl na půl. Knížku doporučuji spíše mladším čtenářům, kteří nemají moc velká očekávání. Ale jak jsem psala, upíry mám hodně ráda, a tak jsem nemohla hodnotit jinak než kladně.

4 Hvězdičky

Chtěla bych moc poděkovat nakladatelství Omega za poskytnutí recenzního výtisku v podobě téhle knihy. Pokud by jste měli zájem si knížku koupit, odkaz na ni je zde.

Já doufám, že se vám moje recenze líbila a třeba jsem vás na knihu i nalákala. ☺