Kniha vs Film - Všechno, úplně všechno

Kniha vs Film - Všechno, úplně všechno

Kniha:
Autor: Nicola Yoon
Počet stran: 296
Rok vydání: 2015 (v originálu 2015)
Nakladatelství: Jota

Film:
Rok vydání: 2017
Země: USA
Délka: 96 min

Ahoj, všechny vás vítám na mém blogu a dneska tu mám další Kniha vs Film a to s Všechno, úplně všechno.
Příběh:
Maddy za celých svých sedmnáct let nikdy nevyšla z domu. Celý svůj život je uzavřená a nucená venkovnímu světu přihlížet pouze přes okna, jelikož je na svět alergická. I jediná vteřina na vzduchu by ji mohla přinést nenapravitelné škody.
Jednou se vedle ní nastěhuje nová rodina a tam pozná Ollyho. S ním si začíná psát SMSky a zamiluje se do něho.
A tím začíná její vnitřní boj se sebe samou. 
Jenže Maddy nechce už jen tak přihlížet okolnímu světu, chce ho poznat na vlastní kůži a riskovat všechno pro to, aby si mohla život užít.

• • • • •

Názor:
Po dlouhé době jsem se rozhodla, že si knížku koupím a vyzkouším ji. A musím se vám přiznat, že tahle knížka na mě udělala obrovský dojem. Není to rozhodně obyčejný ani klišoidní románek, při kterém se budete chytat za hlavu. Je to něco víc.
Autorčin styl psaní je chytlavý, poutavý a čtivý, že vám příběh prostě utíká před očima. Ale u téhle knížky to nechcete. Nejradši bych si knížku přečetla ještě jednou, abych ale zase nevěděla ten příběh a abych tu jízdu mohla prožít znovu.
A k příběhu, je docela těžké vám o něm něco říct, abych vám nic neprozradila, tak to vezmu nějak ve zkratce.

Už od začátku mě knížka pohltila a zajímalo mě o Maddyině nemoci co nejvíc a co doma celou tu dobu dělá. A hned první věta mě dostala, jelikož tam se dozvídáme, že je Maddy velká knihomolka.


A jak tam přišel Olly, tak to bylo prostě dokonalé. A jelikož Maddy nebyla nikdy zamilovaná, tak jak popisuje ty pocity, prostě vás to něčím pohladí po duši a zároveň vám přijde, jako by to říkala přímo vám a je to kamarádka kamarádce. A prostě vás to těší, že prožívá takové věci i přes to, že nemůže opustit svůj dům. No a co mě překvapilo, tak byl hlavně konec, protože ten byl nečekaný a měla jsem z toho docela husí kůži. Prostě si to přečtěte a pochopíte.

A jak se mi líbila film? Knížku jsem přečetla ještě před ním a po dočtení jsem se na něho tak moc těšila, že jsem si odpočítávala dny do dne D. Měla jsem velké očekávání a tím mě film docela zklamal. Čekala jsem stejně úžasnou jízdu jako v knize a prostě se to nestalo. Tím neříkám, že se mi film nelíbil a že bych ho nedoporučila, ale byly tam věci, co se mi nelíbily.


První bych vyzdvihla to, že v knížce jsem si při některých konverzacích culila, jelikož prostě byly vtipné, ale ve filmu to předělali a prostě to bylo suché. Ještě jsem vám mohla napsat, že jsem knížku četla v angličtině a jelikož ji mám i v češtině, tak jsem se na některé ty vtipné dialogy podívala tam bylo to tam jako v originále.

Jinak tam nebyla tak velké věci, co by se mi nelíbily, ale nebylo tam to kouzlo, které v knize bylo. Jinak bych ráda ocenila herecké obsazení, jelikož ve filmu hrály méně známí herci, ale hráli perfektně, takže jsem objevila nové nadané herce.

Moc knížku doporučuji a rozhodně si ji přečtěte, protože mi ukázala věci, kterých si doopravdy v životě vážit.

5 Hvězdiček


Film bych také doporučila, i když byl místy slabší než knížka, tak se i tak povedl a rozhodně nikoho neurazí.

4 Hvězdičky



Já doufám, že se vám recenze na knížku a na film líbila a napište mi, jestli jste knížku četli nebo jste viděli film, či vás to jen zaujalo.
Ahoj♥

0 komentářů:

Okomentovat