Recenze na komiks Kůstek: Útěk z Kůstkova

Kůstek: Útěk z Kůstkova

Scénář: Jeff Smith
Kresba: Jeff Smith
Počet stran: 280
Rok vydání: 2010 (v originálu 2010)

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na komiks Kůstek: Útěk z Kůstkova.

Ferda Kůstek, Podfa Kůstek a Švanda jsou vyhozeni z Kůstkova a tak se potulují krajinou. Ale nešťastnou náhodou se rozdělí. Ferda Kůstek se snaží najít svého bratrance a kamaráda, ale sám neví kde je. Najde mapu, kde je vykreslena oblast, kde se nachází a tak podle mapy chce najít místo s vodou. Mapa ho opravdu zavede za vodou, ale do lesa, kde se nacházejí nejrůznější zvířata.
Ale nastane zima a Kůstek si musí postavit úkryt. V lese potka krysáky, kteří po něm jdou. Ale potká také Trnku, do které se zamiluje. Kůstek bydlí s Trnkou a její babičkou Ben, která se chystá na Kraví dostihy jako každý rok a vždycky také vyhrává. Kůstek najde svého bratrance a i Švandu. Ale Podfo Kůstek chce mít vždy nejvíc peněz a všeho a tak nechá sázet lidi na tajemnou krávu, kterou bude Švanda, aby Podfo potom mohl hlasovat pro babču Ben a vyhrát sázky. Ale samozřejmě se to zkomplikuje a do závodů se připletou krysáci.

Komiks byl oddechový a s humorem. Nečekala jsem od něho moc a taky mě nějak nezklamal. Příběh byl zajímavý a při tom nemyl nějak komplikovaný. Na komiksu je napsané, že je to fantasy, ale to mi tak vůbec nepřišlo. Ani nevím, do jakého žánru bych ho zařadila. Každopádně komiks je pěkně napsán, zasmějete se u něho a Smith to velmi dobře zpracoval. Ale že by byl komiks až tak dobrý, aby byl mezi sto nejlepšími, jak je to na něm napsané, to určitě ne.

Komiks je po grafické stránce také pěkný. Ferda, Podfo a Švanda byli obyčejně namalovaní, ale to už tak měli být, takže to mi nevadilo. Další postavy byly ale dobře nakreslené a některé i vtipné. Obálka komiksu mě trošku odpuzovala, protože jsem čekala, že to bude nějaká slátanina, ale nakonec se mi to líbilo. Další věc, vzadu na komiksu i v anotaci je napsané, že to je mix Pána prstenů a Pixaru. Podle Pixaru hádám, že byli Ferda, Podfo a Švanda, ale Pána prstenů jsem tam nikde neviděla. Ale jelikož se o Pána prstenů nezajímám, tak je možné, že jsem to přehlédla.

Komiks se mi líbil a někdy jsem se u něho i zasmála.

53%

Děkuji Kupkomiks.cz a nakladatelství Crew, že mi poskytli komiks.