Recenze komiksu JLA: Liga spravedlnosti 1

Kresba: Howard Porter
Počet stran: 256
Rok vydání: 2012 (v originálu 2012)

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na komiks JLA: Liga spravedlnosti 1.
 .

Komiks se skládá z 5 příběhů, které jsou rozděleny na 10 částí.
V prvním a také nejdelším příběhu na zemi přistane Hyperklan, který chce získat lidi na svojí stranu a proti Lize spravedlnosti. Lidé se myslí, že je Hyperklan na straně dobra,ale poté se ukáže, že není. Jediný, kdo může svět zachránit před Hyperklanem je Liga spravedlnosti. Poté se také ukáže, že Hyperklan jsou vlastně mimozemšťani. Ale Liga spravedlnosti jako vždy zvítězí.
V druhém příběhu vidíme, jak Liga spravedlnosti nabírá nové členy. Prvním členem se stane Žena zítřka, která udělá na Ligu hned dojem. Poté se ale při jedné misi zjistí, že Ženu zítřka vyrobil šílený vědec. Žena zítřka na misi také umírá.
Třetí příběh je o andělovi Zaurielovi, který přiletí na zem, protože ho chce anděl Asmodel vymazat ze světa. Liga spravedlnosti pomáhá Zaurielovi. Zauriel s pomocí Ligy spravedlnosti Asmodela přemůže.
Ve čtvrtém příběhu se objevuje Klíč, který zaútočí na Ligu spravedlnosti. Všechny ovládne a jejich mysl patří Klíči. Ale Klíč zapomněl na Green Arrowa, na kterém teď závisí záchrana Ligy spravedlnosti. Všichni z Ligy jsou v jiném světě a zachraňují svět, ale jsou to pouze myšlenky. Potom jim to dojde a jediné co musí udělat, je neprobudit se. Ale Flash už to udělal. A tak bojuje Flash a Green Arrow s Klíčem, kterého poté i přemohou.
V posledním příběhu se ve světě objevuje věc, o které nikdo neví co je. Poté se zjistí, že je to předmět, který vám skočí na tvář a nepustí vás a ovládá 90% vašeho mozku. Na Flashe se předmět přichytí a tak se stává zlým. Liga spravedlnosti se vydává za Flashem, ale nikdo nemá svoje schopnosti. Batman poté jde zachránit Flashe, což se mu také podaří a spolu s Flashem zachrání zemi.

Omlouvám se za to, že jsem se trochu více rozepsala, ale jelikož je komiks obsáhlý, tak to ani jinak nešlo. Každopádně se mi komiks hodně líbil. DC zase potvrdilo, že to s komiksy prostě umí. Komiks vás vtáhne do samostatných příběhů a vy si to jenom užíváte. DC hrdiny mám moc ráda a tak jsem byla ráda, že je budu mít pohromadě a taky jsem byla zvědavá na to, jak spolu budou spolupracovat atd. Hrdinové tvořili vtipné scény a je to zatím první komiks, u kterého jsem se i pobavila.

Nestávalo se mi ani to, že bych se v příběhu ztrácela, jako někdy u Avengers. Scénář byl výborně napsaný a za to jsem si Granta Morrisona oblíbila. Ilustrace byl detailně provedené a hodně se mi líbily. Byl to můj první komiks s Ligou spravedlnosti a hodně mě zaujal, tak doufám, že se dostanu i k dalším komiksům. Trošku mi i vadilo, že se tam moc neobjevoval Batman. Ale to nebylo zase něco hrozného. Oblíbila jsem si také Green Lanterna, který byl asi nejvtipnější postavou v komiksu.

Komiks hodnotím pozitivně. Vážně mě zaujal a všem nadšencům DC ho doporučuji. Samozřejmě a ji všem komiksovým nadšencům.

80%

Děkuji Kupkomiks.cz za poskytnutí komiksu.