Recenze na knihu Dcera

Dcera

Autor: Kiera Cass
Počet stran: 320
Rok vydání: 2016 (v originálu 2015)

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na knihu Dcera.

Anotace: Princezna Eadlyn od malička stále dokola poslouchala vyprávění o tom, jak se potkali její rodiče. Ona ovšem ani náhodou netouží opakovat jejich romantický příběh! O svém životě však nerozhoduje sama. Její protesty jsou naprosto zbytečné, i ona si musí manžela vybrat v Selekci.

• • • • •

Příběh se odehrává už ve známém prostředí a to v království jménem Illea. Hlavní hrdinka Eadlyn je dcera královny Americy a krále Maxona. Každý v zemi zná jejich příběh. Ale Eadlyn nechce, aby to měla stejně jako oni. Nechce žádného prince po svém boku, protože se obává, že bude pouze na obtíž. V Illee už neexistují kasty, takže by se dalo čekat, že jsou všichni spokojení, ale tak to není. V zemi jsou stále nepokoje a tak se rodiče od Eadlyn rozhodnou uspořádat Selekci, aby se lidé trochu uklidnily. Eadlyn není vůbec spokojená. Musí vylosovat třicetpět nápadníků a jeden se poté stane princem, Ale Eadlyn se nechce vdávat.
Do paláce poté přijíždí nápadníci a Eadlyn se jim musí věnovat, aby potěšila jak lid, tak svoje rodiče. Nakonec se však ukáže, že mít někoho po svém boku není až tak špatné.

Na knihu jsem se velmi těšila a to proto že je to pokračování jedné z mé nejoblíbenější knižní série. Tím pádem jsem na knihu měla velká očekávaní. Nemůžu říct. že mě kniha zklamala, ale očekávaní také nevyplnila. Líbilo se mi, že teď uvidím tu Selekci z pohledu ,,pořadatele´´ a ne z pohledu soutěžícího. Co mi na knize ze začátku vadilo, bylo to, že hlavní hrdinka Eadlyn byla na mě až moc tvrdohlavá a povýšená. Ano, America byla také v Selekci tvrdohlavá, ale Eadlyn byla na úplně jiném stupni. Také si pořád myslela, že je ta nejmocnější osoba v zemi, když ještě ani není královnou.

Nemohla jsem si zvyknout na to, že America byla v knize už dospělá a chovala se úplně jinak, než v Selekci. Šlo vidět, že dospěla. Dále mi přišlo, že kniha byla poměrně suchá. V Selekci, Elitě a První, jsem milovala, jak tam byla scéna s Americou a Maxonem jak jsou spolu s jsou šťastní a říkala jsem si ,,Prosím, ať je to takové až na konec knihy´´ a najednou se tam něco stalo a vše bylo úplně jinak. Takže stručně řečeno, v knize mi chyběl zvrat.

Kniha se mi jinak líbila. Byly tam nějaké nedostatky, ale jinak se kniha docela povedla.

Dávám jí 4 hvězdičky

Děkuji Martinusu za poskytnutí knihy. Odkaz na Martinus je zde http://www.martinus.cz/ . Odkaz na knihu, kde si ji můžete koupit je zde http://www.martinus.cz/?uItem=213045 .