Recenze na knihu Bez šance

Bez šance

Autor: Neal Shusterman
Počet stran: 304
Rok vydání: 2016 (v originálu 2007)

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na knížku Bez šance.

Anotace: Fascinují a temná dystopie ze světa, kde společnost zavedla nový zákon: Každé dítě má právo na život od chvíle početí až do věku třinácti let. Mezi třinácti a osmnácti je ale na rodičích, jestli ho vychovají až do dospělosti, anebo ho pošlou… rozpojit. Tohle nenápadné slovo znamená, že problémové děti, sirotci, anebo prostě ty, které v sobě mají příliš vzdoru, jsou odeslány do sběrných táborů, kde jsou jejich těla rozebrána a orgány předány těm, co je potřebují. Takže technicky žijí dál – alespoň to dětem říkají. Tři z nich, Connor, Risa a Lev, se setkávají v táboře a ani na okamžik nemají chuť žít dál…rozpojení. Jedinou šancí je útěk.
• • • • •

Kniha vypráví o třech dětech: Connrovi, Rise a Levovi. Nacházíme se ve světě, kde je nový zákon a ten je takový, že rodiče nebo stát, můžou poslat svoje dítě mezi 13-18 rokem na rozpojení. To znamená to, že dítě rozpojí a všechny většina jeho částí se rozdává lidem, kteří ji zrovna potřebují. 
Conor je problémové dítě a tak se rozhodnou jeho rodiče, že ho dají rozpojit. 
Risa je v Státním domově, kde si ředitel myslí, že Risa došla až na vrchol svého života a tak ji chtějí rozpojit.
Lev pochází z rodiny, kde věří v boha a každé desáté dítě má jít na rozpojení. A Lev je desátek.
Všechny svede dohromady jedna situace, kterou dá se říct zaviní Connor. Jsou spolu na útěku i když Lev nechce být a tak ho Connor a Risa drží. Lev se pokusí o útěk a při tom je nahlásit. Ale zvrtne se to. Risa s Connorem jsou stále na útěku, ale teď bez Leva. Lev si uvědomí co udělal a chce být s nimi. Ale je pozdě. Nakonec vše končí dobře.

První věc, která mě zaskočila, že kniha je v originálu vydáná v roce 2007, ale česky až 2016, což je smutné.
Kniha byla nápadem zajímavá a musím říct, že mě ani nezklamala. Líbilo se mi, že kniha byla psáná z více pohledů a to nejen z Connorova, Risiina, Levova, ale i třeba učitele, davu a policajta. Takže jsem věděla kdo si co myslí a co má v plánu udělat. Příběh byl dobře vymyšlený, ale co mi vadilo, bylo to, že kniha byla podle mě moc rozepsaná. Byly tam pasáže, které tam vůbec nemusely být a tak obecně se to táhlo. Někdy nastala chvíle, kdy se tam pořád něco dělo, ale potom zase jenom zdlouhavé čekání na nějakou akci nebo jen tak rozepsané věci. Musím říct, že Connor mě někdy vážně štval, že jsem měla chuť ho z té knihy vyrvat. S Risou jsem většinu času souhlasila, ale to je taky možná tím, že je taky holka. 

Knížka je povedená, líbila se mi, i když mám k ní malé výhrady.
Knize dávám 4 hvězdičky.

Doufám, že se vám recenze líbila.
Ahoj♥


0 komentářů:

Okomentovat