Recenze na knihu Já nejsem neviditelná

Autor: Marcus Sedgwick
Počet stran: 270
Rok vydání: 2015 (v originálu 2013)

Ahoj, vítám vás u mojí recenze na knihu Já nejsem neviditelná.

Anotace: Otec Laureth Peakové ji naučil sledovat opakující se události, vzory a čísla - což je něco, pro co má jeho dcera mimořádné nadání.

Její tajemství? Je slepá.

Pak se ovšem její táta ztratí, Laureth popadne svého sedmiletého brášku a vydá se vstříc záhadě, která je dovede až do New Yorku. V tomhle velkoměstě je její dovednost vysledovat šokující a občas nebezpečné spojitosti dovede do světa plného temnoty. Dokáže zachránit svého tátu i sebe?

• • • • •

Kniha vypráví o Šestnáctileté Laureth, která je slepá. Žije s mamkou, taťkou a mladším bratrem Benjaminem, kterému je pouze sedm let. Otec od Laureth je spisovatel, takže mu chodí hodně emailů od fanoušků. A Laureth je ta, která na ně odpovída. Ale Jednoho dne přijde email, ve kterém někdo napsal, že našel otcův deník v Americe. Laureth neví, jestli to je pravda, tak ji dotyčný pošle fotky deníku. Laureth si myslí, že je její otec v nebezpečí a tak se rozhodne, že pojede s Benjaminem do Ameriky pro ten deník a najít otce, zatímco jejich mamka pojede k tetě na večírek. V Americe se Laureth a Benjamin setkají s mužem, který našel deník a poté zjišťují informace, které je dovádějí blíže k otci.

Kniha se mi vážně líbila. Ten námět, že hlavní hrdinka je slepá a k tomu jí je teprve šestnáct mě dostal. Od knihy jsem toho moc nečekala, každopádně mě překvapila. Laureth byla odhodlaná najít tátu za každou cenu. Musím říct, že si toho docela hodně vytrpěla, ale stálo to za to. Líbil se mi vztah mezi Laureth a jejím mladším bráškou Benjaminem. Bez Benjamina by to nezvládla. Kniha se taky velmi rychle četla, byla svižná (přečetla jsem ji za dva dny). Začali jste číst a najednou jste byli na sté stránce.
Co se mi zase tak moc nelíbilo, bylo to, že kniha začala a hned Laureth jela do New Yourku. Takže jsem se moc nedověděla, jak fungovala jejich rodina před tím, každopádně v knize bylo pár pádů do minulosti, jak Laureth na něco vzpomínala. Dále si myslím, že autor mohl všechno více rozepsat, prostě mohl z toho více dostat a nevadilo by mi, kdyby kniha byla o nějakých sto stránek delší.

Kniha se mi ale i tak líbila a zapůsobila na mě. Určitě ji doporučuji všem. Sice nebyla nejlepší, ale i tak mě kniha dostala. Dávám ji 4 hvězdičky.